Artikler

LeoVegas åbner i Tyskland

Skrevet af 17/09/2018 Ingen kommentarer

LeoVegas er et onlinebaseret kasino, der har skabt en stor vækst på kort tid. De er gået fra nul brugere i 2012 til i dag at være én af de største aktører i hele Norden. De har dog ikke nogle intentioner om, at skulle stoppe nu. Tværtimod, så er det et klart mål at udvide til nye markeder og skabe fortsat vækst på deres nuværende markeder som f.eks. det danske.

Det er blandt andet denne store vision om vækst, der har betydet, at de har et ønske om, at trænge ind på det tyske marked. Det har de gjort på samme vis som deres indtog på andre markeder. De har nemlig valgt at købe alle anparter i det maltesiske selskab, World of Sportsbetting, der giver dem en rigtig god åbning, for at komme ind på det tyske marked.

Det er en relativt stor handel, der har kostet LeoVegas 2,6 millioner EUR (svarende til cirka 19,3 millioner danske kroner). LeoVegas har sat denne handel op via deres selskab ved navn LeoVegas International. Det er også ensbetydende med, at de har købt sig til en eksisterende kundebase, som de dermed har mulighed for at bygge videre på, på det tyske marked.

World of Sportsbetting har allerede en sportsbetting- og kasinolicens

Én af de klare fordele ved at bruge et opkøb som dette til at trænge ind på et nyt marked som det tyske marked er, at de køber sig til et selskab, der allerede har en licens, der gør det muligt for dem at udbyde deres spil på det tyske marked. Mere specifikt, så har World of Sportsbetting både en sportsbetting- og kasinolicens, der er udstedt i Schleswig-Holstein.

Ydermere, så er der også tale om et selskab, der allerede har fået godkendt deres ansøgning om en licens til sportsbetting i Hesse. Det er den sidste af disse to licenser, der gør det muligt for både World of Sportsbetting og herunder også LeoVegas at udbyde diverse former for sportsbetting i hele Tyskland. Det er naturligvis også derfor, at de har foretaget dette opkøb.

Som følge af dette, så skal der bestemt ikke være nogen tvivl om, at det svenske selskab, der har fokus på at udbyde både onlinebaseret kasino såvel som sportsbetting er på vej ind på det tyske marked. Det er en stor mundfuld, men det kan også vise sig at være yderst lukrativt, da Tyskland er det største land i hele Europa og dermed er det også det største marked.

LeoVegas ser mange fordele ved en tysk licens

På trods af, at det er muligt for LeoVegas at udbyde både kasino og sportsbetting på det tyske marked, uden at have en licens, så er det alligevel en klar fordel, at de har fået en tysk licens. Derfor udtaler Gustaf Hagman, der er ansat som Group Chief Executive hos LeoVegas også det følgende:

“Denne licens giver en forøget troværdighed, når vi arbejder sammen med mediepartnere, hvilket er vigtigt for at kunne sikre, at vi får fuld effekt for vores investeringer på markedet”, og hertil vælger han at tilføje “vores nye ambassadører giver også mulighed for at forøge det lokale aspekt af vores markedsføring, som vi ved er med til at skabe en stor loyalitet og en forøget brand awareness“.

Det er dog ikke de eneste fordele, der er forbundet med at få en tysk licens som følge af deres opkøb af World of Sportsbetting. Det er nemlig også dette opkøb, der giver dem en licens, der gør det muligt for dem at være mere lokale og nationale i deres produkter, da det f.eks. er muligt for dem at tilføje diverse betalingsløsninger, der er kendte i Tyskland.

Til dette vælger Gustaf Hagman at tilføje “at det går godt i spænd med vores strategi om at gøre indtog på regulerede markeder og dermed også give LeoVegas de bedste muligheder og forudsætninger for at kunne accelerere yderligere på det tyske marked”. Derfor er der bestemt også tale om et strategisk opkøb, da de valgte at købe World of Sportsbetting.

LeoVegas sætter fokus på sportsbetting i Tyskland

Selvom det i høj grad er kasinospil, der har været det oprindelige fokus for LeoVegas siden deres spæde start tilbage i 2012, så er det ikke dét, de har valgt at holde fokus på i forbindelse med deres indtog på det tyske marked. I stedet har de valgt i forbindelse med deres opkøb af World of Sportsbetting valgt at offentliggøre, at de holder et klart fokus på sportsbetting.

Som du også kender fra flere andre af de markeder, som LeoVegas er aktive på, så er de gode til at finde op til flere kendte profiler, de kan bruge som ambassadører, hvilket er med til at give dem et styrket brand på disse markeder. Det er også noget, de har valgt at gøre i forbindelse med deres indtog på det tyske marked, hvor de har fået en kendt ambassadør.

I forbindelse med deres pressemeddelelse om, at de har opkøbt World of Sportsbetting og som følge af dette har valgt at gøre deres indtog på det tyske marked, har de ligeledes også gjort det klart, at de har underskrevet en kontrakt med den tidligere fodboldspiller og nu fodboldtræner, Lothar Matthäus, som skal være ambassadør for dem på det tyske marked.

Han er et sandt fodboldikon, som langt de flest tyskere kender, da han var anfører på det tyske landshold under FIFA World Cup i 1990, og er den eneste tysker, der har vundet FIFA World Player of the Year. Dertil har de også indgået en aftale med Stefan Kretzschmar, der en tidligere håndboldspiller, der i 2004 hjalp med at hente en sølvmedalje hjem under OL i 2004.

Dette er en strategi, de tidligere har haft stor succes med. Derfor er det også kun naturligt, at det er noget, de vælger at kaste sig ud i igen. Som Gustaf Hagman også har udtalt, så er det noget, der er med til at styrke deres kendskab og det er også noget, der er med til at skabe en forøget loyalitet og højere troværdighed blandt de tyske spillere.

Skriv en kommentar